sobota 29. ledna 2011

Několik poznámek k nakupování

     Ráda bych se s vámi podělila o několik zážitků z nakupování. Tak třeba klubová karta. Pokud se někdy ocitnete na nějakou dobu ve Spojených státech, nezpapomeňte si ji pořídit ještě před prvním nákupem v obchodu. Pokud jste ruský zbohatlík, tak to rozhodně nedělejte, ušetřila by vám za nákup.... Když procházíte mezi regály obchodu narážite na položky, které mají nižší cenu, pokud použijete kartu. Někdy můžete využít slevy jako deset položek za nižší cenu. Je to fajn, když si tak můžete koupit dvě krabice oblíbených cereálií v ceně jedné. Nebo si můžete koupit pět balíků rýže nebo těstovin, ty vydrží na dlouho. Horší je, když si, jako já, koupíte deset jogurtů a po snězení prvního si uvědomíte, že vám vůbec nechtunají. A to jsem si schválně koupila takové, které mají delší dobu spotřeby. Obávám se, že mi v ledničce ještě chvíli vydrží...
     Druhý způsob nákupu je objednat si vytouženou položku přes Amazon. Je to užitečné, když nemůžete sehnat povinnou knihu do školy nebo se vám prostě něco líbí a je to za příznivou cenu, a když jste student a použijete při registraci svůj školní mail (.edu) máte určitý druh dopravy zdarma. Je to prozatím jediná služba, který mi můj zdejší americký školní mail prokázal. Stále fandím ISu a spoléhám zde téměř výhradně gmail.
     Ale to skutečně odbočuji od nakupovacího tématu. Janča H. je skutečným fanouškem Amazonu, balíčky na ni čekají co obden. Taky jsem se nechala zlákat k nákupu knížky, když jsem zjistila, že ji nemají v žádné z knihoven, je totiž úplně nová. Vyšla, myslím, loni. Ta moje je už použitá. Amazon je zároveň second-hand na dálku. Můj účet říká, že ji měli doručit včera, ale vzhledem k počasí si asi ještě počkám.
     To by asi bylo všechno k nakupování, ale přece jen se s vámi chci podělit o svůj objev. Ve zdejší knihovně si můžu půjčovat i audioknížky a e-knížky. Nainstaluji patřičný software do svého počítače (nebo mobilu, nebo e-readru, iPadu, Sony readru či jak se to všechno jmenuje) přihlásím se na stránkách svojí knihovny a stáhnu si - "vypůjčím" dotyčnou knihu nebo nahrávku. Pokud ji má půjčenou někdo jiný, musím si počkat, jako na každou normální knížku. Jediné, co mě skutečně trápit nemusí, je vracení. Protože po uplynutí výpůjční doby se kniha vrátí sama. Co mě ovšem může mrzet je, že dotyčný formát není podporován na Kindle, což je jedna z položek, kterou mám vyhlédlou na Amazonu. Asi si ho objednám k narozeninám a budu netrpělivě čekat, až u dveří zazvoní pošťák.

Žádné komentáře:

Okomentovat