sobota 8. ledna 2011

Orientace pro nové studenty

     Včera nás pozvali na orientační setkání pro nové studenty na fakultě. Anne mě odvezla k nákupnímu středisku, kde je moje banka. Povedlo se mi získat peníze z debitky, což nefungovalo za automatu, ale na přepážce ano. Tak jsem zvědavá, kolik mi naúčtují... tak asi 200 korun. To naštve, ale je to o 70 Kč levnější než převod z účtu na účet.
     Na fakultě bylo všechno jednoduché a rychlé, vážné. Nicméně obě sekretářky jsou velmi milé a snaží se nám ve všem pomoct. Nicméně zvláštní bylo, když jsme vešly do učebny, všichni ostatní studenti jsou kluci. Jen my tři růže jsme z České republiky. Škola má skutečně dress code - to znamená, že oblečení by mělo být formálnější, už protože na stejném patře mají kanceláře právníci.
     Nakonec jsme se všechny dostávaly autobusem k mým hostitelům, což byl skutečně zážitek. Jestli je něco, co byste měli vědět o amerických autobusech, pak to, že se jimi nikdo vážně nezajímá, protože všichni správní Američané mají auto a kamkoliv se chějí dopravit, jedou autem nebo letí letadlem. Potom také druhá věc, že autobusy jezdí. Alepsoň tady v okolí Washingtonu. Nicméně tento americký systém má daleko do našeho integrovaného jihomoravského systému a horší je, že neexistuje systém jako idos, který by nám našel krásná spojení, takže veškerou práci s tím, jak se dostat z místa, kde zrovna přebývám, dalo dost práce. Já jsem nad tím strávila asi hodinu a pak Anne s Tomem prý další hodinu, ale našli vhodnou trasu domů.
     Od naší školní budovy jezdí zdarma autobusek (spíš velké auto) k Vienna Metro Station, odkud jezdí autobusy, tak jsme nasedly do tohoto shuttlu a vystoupily u metra. Rozhodly jsme se pořídit si místí verzi OpenCard a poté jsme nasedly do autobusu. A jak už se to stává, nastoupily jsme do autobusu, který jel na druhou stranu. Naštěstí to je okružní jízda, takže jsme se dostaly tam, kam jsme chtěly, jen asi s půlhodinou navíc. Přešly jsme na zastávku, odkud měl jet další autobus, ale bylo brzy na další spoj, tak jsme šly na další zastávku... ale co se nestalo, došly jsme ještě o zastávku dále, kde jsme nastoupily do přijíždějícího autobusu. Ovšem výstupní místo jsme přejely... takže jsme se musely vydat zpět. Ale povedlo se a dorazily jsme!
     
     

Žádné komentáře:

Okomentovat