čtvrtek 6. ledna 2011

Máme byt, ale stěhovat se budeme až za týden

     Dneska jsme se všechny tři vydaly zařídit si bydlení. Každá jsme sbalila všechny papíry, co jsme jen měly, protože na místě, kde nám nabídli převzít něčí smlouvu do konce nájmu, po nás chtěli dokázat, že máme příjem 45 000 dolarů na rok, což je v našem případě naprosto absurdní, zvláště, když tu máme být jen pět měsíců a k tomu ještě máme jen jednorázovou částku, žádný trvalý příjem. Slečna v kanceláři nám pomoct nemohla, protože by si to nevzala na triko... no ještě že jsme měli v záloze druhé místo, (které se mimochodem od počátku nesmírně líbilo Anne). Jmenuje se Layton Hall (kdyby si to někdo chtěl googlovat...) Je u centra Fairfaxu a do školy by to bylo blíž, než Shenandoah Crossing Apts.
     Takže jsme se tam vydaly. Jennifer, slečna v kanceláři je nesmírně milá a dokument DS-2019, na který jsme v Česku tak dlouho čekly, jí naprosto stačil. Vzala si od nás poplatek za zpracování přihlášky a poplatek za rezervaci bytu, takže jsme na dobré cestě získat bydlení. Nájemné je samozřejmě vysoké (ani to nechci přepočítávat na koruny)... ale vejdeme se do limitu, který jsme si daly i s výdaji za vodu, topení a elektriku, což je nejlepší zpráva dne...  Tedy byt je nevybavený, ale o to se budeme starat příští týden, protože stejně bude připravený až příští pátek. Zrovna tam malují a pokládají nové koberce. Máme tam ledničku, plynový sporák a drtič odpadků. (Na což moje sestra trefně poznamenala, že není nad to ho mít doma a bratr by přidal, že celý život netoužil po ničem jiném... ale co už.)
      Ještě pár poznámek k tomu, jak budeme platit nájemné. V hotovosti to nejde a převod na účet taky ne, takže budeme muset využít, hádejte co? Šeky. Anne mě přesvědčila, abych si založila studentské konto. Měla pravdu, že se mi bude hodit. Je zdarma. Výběry jsou taky zdarma, navíc mám nějaký studentský spořící účet k tomu. Super. Ale převod peněz z ČR mě přijde na 15 dolarů... A to je prosím vyspělá Amerika. V životě jsem měla v ruce šek jedinkrát a teď je budu sama vypisovat. Člověk se učí nové věci každý den. Nicméně prý i tady šeky ustupují, jak mi prozradila slečna v bance. Patnáctiletí, kteří si zakládají své první konto na otázku zda chtějí šek odpovídají obvykle: "To je ta věc, co mi dává babička každý rok k narozeninám?" Jsme na stejné lodi.
     Myslím, že to je prozatím všechno. Půjdu se projít a pravděpodobně s sebou vezmu psy Maddie a Winnie. Venku je slunečný den a není ani moc chladno.

Žádné komentáře:

Okomentovat