úterý 11. ledna 2011

Naše škola

     Včera to začalo naplno, první školní den. Ale jestli byste čekali, že to byla hodina, kdy nás seznámili s požadavky a poslali domů, mýlili byste se. Na první hodinu jsme měli mít zpracovanou četbu kolem 150 stránek a výpisky z této četby. Na dnešek mě čeká to samé.
     Moje pondělní hodina je Mezinárodní vyjednávání a naše vyučující vypadá, že ví o čem mluví, což je něco, co člověk ocení, protože celá hodina je vedena formou semináře, takže můžeme reagovat na zajímavé věci, které jsme četli, ptát se otázky a mluvit s někým, kdo se vyzná. Je to nesrovanatelné se semináři doma, kde mluví jen studenti a doktorand, vedoucí seminář občas pronese moudro.Věřím, že se někdy na tuto úroveň dostaneme... Ale možná, až budeme muset platit školné, jak je zvykem tady. Mimochodem v tomto kurzu je nás 12.
     První hodina začala hrou. Byli jsme rozděleni do skupin po čtyřech, kdy každý dostal papír s X a papír s Y, pak jsme v každém kole vynášeli kartu. Podle výsledku ve skupině získal každý body. Když byla dvě X a dvě Y, pak ti, co vynesli X získali dva body, ti, co vynesli Y, ztratili dva body... Když 3 vynesli Y a jeden X, pak získal bod a ostatní ztratili 3. Když tři vynesli X, získali bod a jeden, kdo vynesl Y, ztratil 3. Pokud všichni vynesli Y, získali po bodu.... Tato hra simuluje vězňovo dilema, kdy kdyby všichni spolupracovali a vždy vynesli Y, pak by měli 25 bodů (cílem bylo mít co nejvíce bodů bez ohledu na ostatní), ale vzhledem k tomu, že jsme zas tak moc nespolupracovali (při většině kol se nesmí mluvit), jeden z nás dopadl velmi dobře (35) a my ostatní jsme se umístnili kolem 0. Pak následovala analýza hry a diskuse o přečteném. Na to, že jsme končili o třičtvrtě na devět, nikdo nevypadal, že ve třídě usne.
     Škola bude náročná, ale moc se na to těším, protože je to výzva. Taky se musím naučit jiný systém čtení. Doma jsme zvyklí si vypisovat tak, abychom se pak naučili na zkoušku. Tady je spíš potřeba pochopit a být schopen informace použít v debatě nebo v eseji, popřípadě jako analytický nástroj, pokud se nemýlím, ani jeden z mých předmětů nekončí zkouškou. Ale v každém z  nich budu odevzdávat buď případovou studii nebo nějaký výzkumní projekt. 

Žádné komentáře:

Okomentovat